Archiwum Polityki

Wojna na konsole

Do polskich sklepów trafi niebawem PlayStation 3 – konsola do gier firmy Sony. To nowa konkurentka Xboksa 360 – konsoli Microsoftu. Dwie wielkie firmy stoczą walkę o nasze względy.

Piotr Pągowski na pierwszy rzut oka jest typowym biznesmenem. Na co dzień nosi eleganckie koszule i marynarki. Używa suchego języka finansisty. W końcu w międzynarodowej firmie korporacyjny dress code zobowiązuje. Przez wiele lat był dyrektorem oddziału Intela (producenta procesorów) na Europę Środkowo-Wschodnią. Teraz pracuje w Microsofcie. Ale gdy kończą się spotkania i milkną komórki, Pągowski odpala w domu swoją konsolę i zakłada futurystyczną zbroję komandosa Marcusa Feniksa. To bohater gry komputerowej „Gears Of War”, największego przeboju ostatnich miesięcy. Liczy się w niej refleks, celność i odrobina taktycznego myślenia, gdy trzeba sprawnie pokierować oddziałem komandosów. Ekran telewizora aż kipi od efektów specjalnych, których nie powstydziłby się Hollywood.

Dla Pągowskiego taka rozrywka to świetny relaks. Teraz będzie chciał do niej przekonać Polaków,

bo to właśnie należy do jego obowiązków w Microsofcie. Jako szef działu domowej rozrywki odpowiada m.in. za sprzedaż konsoli Xbox 360, która w listopadzie trafiła na sklepowe półki. To za sprawą Pągowskiego w centrach handlowych i w sklepach Media Markt pojawiły się ubrane na srebrno hostessy, które namawiały klientów do przetestowania możliwości nowej zabawki.

Pod koniec marca z podobną kampanią rusza inny gigant elektronicznej rozrywki – Sony. Do sprzedaży w Polsce trafia bowiem skonstruowana przez Japończyków konsola PlayStation 3. To główny konkurent Xboksa. Do niedawna dochodziły do nas tylko echa światowej wojny na konsole pomiędzy Sony a Microsoftem o prymat w dziedzinie elektronicznej rozrywki. Teraz, gdy produkty obu firm pojawią się na półkach naszych sklepów, także w Polsce zacznie się walka na całego.

Polityka 9.2007 (2594) z dnia 03.03.2007; Rynek; s. 48
Reklama