Archiwum Polityki

Skok na kasę

23 listopada rusza narciarski Puchar Świata w skokach. Podobnie jak rok temu otwarcie nastąpi w fińskim Kuopio. Ale o ile w ubiegłym sezonie Adam Małysz był zawodnikiem z trzeciej dziesiątki, dziś jest mistrzem, obrońcą Pucharu Świata i wielką międzynarodową gwiazdą. Jest uwielbiany przez kibiców, ale też stał się obiektem pożądania wielu firm reklamowych.

Znakomite wyniki sportowe, profesjonalizm i skromność – wszystko to zjednało Adamowi Małyszowi ogromną popularność. Niedawno przedstawiciele mediów zdecydowali o przyznaniu Adamowi jeszcze jednego tytułu: Sportowca nr 1 w światowym narciarstwie klasycznym w sezonie 2000/2001. W efekcie Małysz stał się obiektem pożądania wielu agencji reklamowych reprezentujących polskie i zagraniczne firmy (m.in. Poczta Polska, Idea, Red Bull, Winiary). To wszystko daje Małyszowi coraz większą, jak na polskie warunki, pewność, że po zakończeniu kariery sportowej nie będzie musiał wrócić do zawodu dekarza.

Polityka 46.2001 (2324) z dnia 17.11.2001; Społeczeństwo; s. 97