Archiwum Polityki

Przymiarka do marki

Bez mocnej marki skazany jest na porażkę nie tylko producent samochodów czy kreator mody, ale nawet polityk, naukowiec czy artysta. Mocnej marki potrzebują też kraje i narody, inaczej nie przyciągną turystów ani zagranicznych inwestorów, nie znajdą też łatwo nabywców na swoje towary.

Choć jesteśmy czterdziestomilionowym państwem w środku Europy, z tysiącletnią historią i niepodważalnymi zasługami, wiedza na nasz temat jest w świecie mizerna. Ponad połowa Niemców uważa, że w Polsce nie ma gospodarki rynkowej, a zaledwie 18 proc. Brytyjczyków wie, że mamy demokrację parlamentarną. Prawie 90 proc. Francuzów jest zdania, że Polacy nie szanują praw mniejszości narodowych i etnicznych.

Możemy się tylko pocieszać, że z negatywnymi stereotypami muszą borykać się kraje o, wydawałoby się, solidniejszej pozycji.

Polityka 21.2002 (2351) z dnia 25.05.2002; Gospodarka; s. 73