Archiwum Polityki

Wycieczka przerywana

Doprowadzimy cię do ruiny - tak brzmiało hasło reklamowe jednego z największych polskich biur podróży, Alpiny Tour. Rzeczywiście - swoich klientów Alpina doprowadziła, jeśli nie do ruiny, to na pewno do rozpaczy, a samo biuro, zadłużone wobec swych kontrahentów na niebotyczne sumy, musiało przerwać działalność. Na krajowym rynku turystycznym trwa bezpardonowa walka o przetrwanie.

O pogarszającej się sytuacji finansowej Alpiny, jej zaległościach w spłatach długów (samemu LOT-owi za rejsy czarterowe biuro jest winne grubo ponad milion dolarów) wiadomo było w środowisku turystycznym od dawna. Szefowie pozostałych biur podróży oraz innych instytucji turystycznych nie mogli zrozumieć, dlaczego zagrożona upadłością Alpina porywa się na coraz większe inwestycje, w tym leasing pięćdziesięciu nowoczesnych autokarów Mercedesa, a przede wszystkim - na oferowanie cen wycieczek poniżej kosztów.

Polityka 31.1999 (2204) z dnia 31.07.1999; Wydarzenia; s. 18