Archiwum Polityki

Skrobanie lakieru

Spółka Daewoo-FSO wymieni ponad 8,5 tys. Lanosów sprzedanych w ostatnich miesiącach. Powodem jest wada zabezpieczenia antykorozyjnego, która może doprowadzić do odpadania lakieru. Ta bezprecedensowa operacja będzie kosztować kilkadziesiąt milionów dolarów, ale może poprawić wizerunek żerańskiego producenta wśród klientów. Kilka tygodni po aferze Coca-Coli koreańska firma demonstruje, jak należy się zachować w kryzysowej sytuacji.

Wymiana obejmie dokładnie 8558 samochodów Lanos wyprodukowanych między 4 stycznia a 26 kwietnia tego roku. Daewoo-FSO oraz współpracujący z nią niemiecki koncern lakierniczy Henkel doszli do wniosku, że zastosowana nowatorska technologia fosforanowania blach nadwozia, użyta po raz pierwszy w Europie, może prowadzić do reakcji chemicznych, w efekcie których po pewnym czasie z samochodu zacznie odpadać lakier.

Czynnikiem inicjującym ten proces musi być jednak mechaniczne uszkodzenie nadwozia - stłuczka, głębokie zarysowanie itp.

Polityka 32.1999 (2205) z dnia 07.08.1999; Wydarzenia; s. 17