Od 40 do 54 proc. polskich uczniów dowożą do szkoły rodzice. A według badań ci „dowożeni” wyrastają na osoby mniej samodzielne w porównaniu z rówieśnikami docierającymi na lekcje pieszo czy komunikacją miejską.
Kaczyński przed komisją śledczą; premier powołał Prokuratora Krajowego; znamy nowego przewodniczącego KEP; pijani kierowcy będą tracić auta; pogrzeb Lizy, Białorusinki zamordowanej w centrum Warszawy.
Za jazdę na „podwójnym gazie” można stracić samochód. W teorii, bo nowe przepisy są pełne wyjątków. A o skuteczności walki z pijanymi kierowcami decyduje nie surowość kar, ale w miarę szczelne sito kontrolne.
SUV-y to już nie tylko największy segment w globalnej sprzedaży aut, rosnący problem ekologiczny i przestrzenny. Ale również niebezpieczny stan umysłu. Jak to leczyć?
Już blisko połowa samochodów osobowych sprzedawanych na świecie to modele typu SUV. To dla właścicieli przedmiot dumy i symbol statusu, dla aktywistów morderca klimatu. Europa ma z nimi coraz większy problem.
Prawica bierze w obronę stare kopcące auta. Liczy, że dzięki walce ze strefami czystego transportu może zdobyć sporo głosów.
BAIC, Omoda, Voyah, Skywell, Seres, Maxus, Nio, MG, Hongqi, BYD – znacie Państwo te samochodowe marki? Jeśli nie, to poznacie niebawem, bo zaroi się od nich na europejskich ulicach. Będzie się działo!
Od stycznia polscy kierowcy tankują na stacjach benzynowych popularną Pb95 w wersji E10, czyli z 10-proc. dolewką bioetanolu. To odwodniony spirytus, za pomocą którego Unia Europejska chroni klimat. Czy skutecznie? Sama ma co do tego wątpliwości.
„Miasto wolne od samochodów” to nowa książka na stary temat. Czyżby kolejny lewacki atak na zmotoryzowaną tożsamość Polaków? Nie, ponieważ nie opowiada ona o samochodach, tylko o ludziach.
Wśród użytkowników aut niepokój, bo nowa benzyna zastąpi dziewięćdziesiątkę piątkę. Czy na taki koktajl mocno zakrapiany alkoholem nasze auta są przygotowane? Warto sprawdzić.