Archiwum Polityki

Przemex zmienia imię

Przedsiębiorstwa są jak filmowe gwiazdy. Już na starcie powinny zadbać o nazwisko. Albo w porę je zmienić. Nazwa firmy może być intrygująca, prowokująca, czasem nawet śmieszna, ale zawsze powinna przyciągać uwagę. Kto tego nie rozumie, przegra z konkurencją.

Każdego roku w rankingu „Polityki” 500 największych polskich firm co najmniej kilkanaście występuje pod nową nazwą. Dlaczego decydują się na ten krok? Sprawcą zmian najczęściej jest nowy właściciel. Ma znaną w świecie markę i chce ją przenieść na polski grunt. W styczniu znany producent materiałów budowlanych Ytong z Ostrołęki przechrzcił się na Xella (nie zmieniając marki handlowej). To nowa nazwa niemieckiego koncernu Haniel Bau-Industrie GmbH, który w połowie 2002 r.

Polityka 25.2004 (2457) z dnia 19.06.2004; Gospodarka; s. 44
Reklama