Archiwum Polityki

Twardy jak bank

Zarząd lubelskiego Daewoo Motor Polska złożył w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości spółki. Podobny scenariusz może się niebawem powtórzyć w warszawskich zakładach koreańskiego koncernu. To już koniec Daewoo w Polsce – wzdychają pesymiści. Ale nie koniec produkcji samochodów w Warszawie i Lublinie, pocieszają optymiści.

Lubelska spółka Daewoo Motor Polska (DMP) już od wielu miesięcy balansowała na krawędzi bankructwa. Jej zadłużenie sięgnęło ok. 800 mln zł. W lwiej części były to długi zaciągnięte w polskich bankach na uruchomienie produkcji nowego samochodu dostawczego LD 100, następcy starzejącego się Lublina 3. Niestety, koreański kryzys, bankructwo koncernu-matki i załamanie polskiego rynku samochodowego przyszły nie w porę. DMP została sama z niedokończoną inwestycją, pozbawiona wsparcia seulskiej centrali, z pełnymi magazynami niesprzedanych aut.

Polityka 37.2001 (2315) z dnia 15.09.2001; Wydarzenia; s. 17