Archiwum Polityki

Wojna gazet, wojna światów

Dwa potężne koncerny medialne Agora i Axel Springer zwarły się w starciu na dzienniki. Pojedynek „Gazeta Wyborcza” kontra „Dziennik” jest czymś więcej niż zwykłą rynkową grą. „Gazeta Wyborcza” nigdy nie ukrywała poczucia misji. „Dziennik” deklaruje, że chce przełamać jej monopol na nadawanie tonu opinii publicznej.

Tak zażartej walki wydawców jeszcze w Polsce nie było. Możnaby z niej zrobić fabułę Z wątkami szpiegowskimi. Axel Springer, ściągając dziennikarzy do projektu nowego „Dziennika”, kusił ich zawrotnymi zarobkami. Na kilka tygodni przed debiutem ktoś wyniósł makietę nowego pisma, którą ujawnił branżowy miesięcznik „Press”. W tym samym czasie „Gazeta Wyborcza” odświeżyła szatę graficzną jakby pod „Dziennik”. Na cztery dni przed debiutem „Dziennika” Agora obniżyła cenę „Gazety Wyborczej” z 2,80 zł do poziomu 1,50 zł, planowanego przez „Dziennik”.

Polityka 23.2006 (2557) z dnia 10.06.2006; Temat tygodnia; s. 20
Reklama