Gazeta Wyborcza
-
Historia
Jak powstawała „Gazeta Wyborcza”
„Gazeta Wyborcza” skończyła 30 lat. Z tej okazji poprosiliśmy jej współzałożyciela, a kiedyś dziennikarza POLITYKI Ernesta Skalskiego, aby opisał początki pisma oraz polityczne i społeczne realia, które towarzyszyły powstaniu jednego z najważniejszych polskich mediów.
13.05.2019 -
Klasyki Polityki
30 lat temu ukazał się pierwszy numer „Gazety Wyborczej”
Miał 8 stron, kosztował 50 złotych, ukazał się 8 maja 1989 r. w poniedziałek. Z pierwszej strony do czytelników uśmiechał się Lech Wałęsa.
8.05.2019 -
Kraj
Adam Michnik: zasługi i zarzuty
Jest jedną z najbardziej zasłużonych postaci dla współczesnej Polski. A teraz jedną z najbardziej atakowanych i znienawidzonych.
25.10.2016 -
Kraj
Bracia Kurscy: polityką podzieleni
Starszy kieruje największą liberalną gazetą. Młodszy przejął właśnie publiczne media w imieniu partii rządzącej. Bracia Kurscy stali się symbolem podzielonej Polski.
12.01.2016 -
Kraj
25 lat z „Gazetą Wyborczą”
Równo ćwierć wieku temu ukazał się pierwszy numer „Gazety Wyborczej”. Czego, oprócz kolejnych udanych lat, życzyć koleżankom i kolegom z redakcji przy Czerskiej?
8.05.2014 -
Kraj
Z Adamem Michnikiem, redaktorem naczelnym "Gazety Wyborczej"
Redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" o wyczerpaniu ideowym, o tym, że nie wierzy w szanse secesjonistów z PiS oraz że Antoniemu Macierewiczowi należy się Order Orła Białego
23.11.2010 -
Kraj
Gazeta zwana wyborczą
Jubileusz GW: Nie byłoby Trzeciej Rzeczpospolitej, jaką znamy, bez Adama Michnika i ludzi „Gazety”.
9.05.2009 -
Archiwum Polityki
Kurs na Kurskiego
Najważniejszą osobą w „Gazecie Wyborczej” jest od kilku dni Jarosław Kurski. Choć nie został jeszcze mianowany redaktorem naczelnym, to faktycznie on kieruje już redakcją. Helena Łuczywo odchodzi, a Adam Michnik daje do zrozumienia, że bliżej mu do tego niż dalej.
26.05.2007 -
Archiwum Polityki
Niezależność dla mediów
10.06.2006 -
Archiwum Polityki
Wojna gazet, wojna światów
Dwa potężne koncerny medialne Agora i Axel Springer zwarły się w starciu na dzienniki. Pojedynek „Gazeta Wyborcza” kontra „Dziennik” jest czymś więcej niż zwykłą rynkową grą. „Gazeta Wyborcza” nigdy nie ukrywała poczucia misji. „Dziennik” deklaruje, że chce przełamać jej monopol na nadawanie tonu opinii publicznej.
10.06.2006