Archiwum Polityki

Kopie Madonny

Od co najmniej dwudziestu lat wiadomo, że piosenka żyje nie tylko dźwiękiem, ale i obrazem. Wizerunek wykonawcy był ważny już w czasach debiutu Elvisa Presleya, jednak w erze teledysku nabiera znaczeń szczególnych. Nasi rodzimi artyści estrady też wiedzą o tym od dawna, cóż z tego, skoro ich „grające obrazki” coraz częściej bywają kopią pomysłów znanych skądinąd. W dodatku – kopią mocno niedoskonałą.

Małgorzata Ostrowska przy okazji wydania swojej najnowszej płyty postanowiła zmienić fryzurę – na stosownych teledyskach z wyglądu nie przypomina już dawnej, dynamicznej wokalistki grupy Lombard, lecz... Madonnę z jej lirycznego blond wcielenia, znanego choćby z okładki albumu „Ray of Light”. Polska MTV od czasu do czasu emituje teledysk Kory do piosenki „Płyną, płyną łodzie”. Piosenka jak piosenka, ale za to wideoklip pokazuje nam Korę do złudzenia przypominającą znów.

Polityka 23.2001 (2301) z dnia 09.06.2001; Kultura; s. 56