Największy muzyczny serwis streamingowy opublikował swoje podsumowania roku. Czego słuchamy na Spotify? Zupełnie innych artystów niż w radiu.
Zestaw talentów wszystkich tegorocznych nominowanych do Paszportów daje nam obraz najbardziej różnorodnej grupy zawodowej. 14 stycznia już po raz 32. wręczymy nagrody kulturalne „Polityki”. Tymczasem ogłaszamy nominacje w siedmiu kategoriach.
Jej piosenki bardzo dobrze wpisują się w nową falę rodzimego indie popu, która ma charakter wyraźnie kobiecy.
Twórczość Kasi Lins to ciągła rozmowa z innymi tekstami kultury, także tej wizualnej.
Zdolny, świetnie wykształcony w Amsterdamie i Kopenhadze saksofonista.
Nie miałam pokusy, żeby się utożsamiać z bigbitem. Ale ciekawość była. Tak jak i teraz intryguje mnie, jak śpiewają młodzi – mówi Irena Santor.
Jak podarować muzykę w czasach streamingu? Ciągle na nośniku: winylu, CD lub kasecie. To zarazem szansa na obejrzenie grafiki i doczytanie informacji o wydawnictwie, a w wypadku najciekawszych wydawnictw – piękny przedmiot, który utrzyma pewną wartość. I pamiątka, artefakt epoki.
Postać Poznakowskiego kojarzy się głównie z dwoma zespołami: Czerwono-Czarni i Trubadurzy. Był jednym z niewielu twórców z tak wielką łatwością wymyślania melodii, które tkwią w głowach słuchaczy przez długie, długie lata.
Zmarł Ryszard Poznakowski, miał 78 lat. „Technicznie sobie z tym anglosaskim rockiem radziliśmy, ale mentalnie nie” – mówił nie tak dawno w rozmowie z „Polityką” muzyk, kompozytor, aranżer, jedna z najważniejszych postaci polskiego bigbitu.
Byłam „dziewczyną z małej miejscowości, która ładnie śpiewa” – mówi o swoich początkach wokalistka i autorka piosenek Kaśka Sochacka. Kim jest dziś?