Archiwum Polityki

Fokus pokus

Chcą o nas wiedzieć wszystko: co jemy na śniadanie i co pijemy na kolację. Jakie czytamy gazety i który program telewizyjny oglądamy najchętniej. Odwiedzają nas w domach i w pracy, dzwonią, podglądają, zaczepiają w sklepie i na ulicy. W ubiegłym roku co dziesiąty dorosły Polak odpowiadał na pytania badaczy rynku i opinii.

Co było pierwsze – kura czy jajko? 51,9 proc. Polaków uważa, że pierwsza była kura, 32 proc., że jajko, 16,1 proc. nie ma zdania. Możemy się o tym dowiedzieć z plakatu reklamowego agencji IQS and Quant Group, która jednocześnie zapewnia, że „w naszym omnibusie zadajemy także inne pytania”. Problem kury i jajka to oczywiście żart, choć podane wyniki są prawdziwe. W badaniu omnibusowym przed Wielkanocą 1999 r. zadano respondentom takie pytanie.

Polityka 22.2001 (2300) z dnia 02.06.2001; Gospodarka; s. 58