Archiwum Polityki

Fakty i bajty

Co roku o ponad 20 proc. rosną nakłady na reklamę w Internecie. Za cztery lata osiągną wartość 62 mld dol. i przekroczą o 1 mld wpływy z reklam w gazetach drukowanych. Nowe wirtualne media rosną w siłę.

W Stanach Zjednoczonych potrzeba było dwóch pokoleń (38 lat), by radio dotarło do 50 mln odbiorców, telewizja osiągnęła to w 13 lat, Internet zaledwie w pięć. Po 2000 r. Internet częściej niż telewizja, radio czy prasa jest wybierany jako podstawowe źródło bieżących informacji. Od kilku lat wręczane są nagrody Pulitzera (prestiżowe amerykańskie wyróżnienia przyznawane w dziedzinie różnych gatunków dziennikarstwa, literatury, dramatu i muzyki) także za twórczość w sieci (za teksty, fotografie, blogi, grafiki i wideo).

Polityka 11.2008 (2645) z dnia 15.03.2008; Nauka; s. 84