Archiwum Polityki

Jak zdobyć sławę

Kiedy kilkadziesiąt lat temu Andy Warhol stwierdził, że w przyszłości każdy będzie miał swoje piętnaście minut sławy, była to jedynie trudna do udowodnienia figura stylistyczna. Obecnie, w dobie Internetu, proroctwo to wydaje się całkiem realne – trzeba tylko wiedzieć, jak do tej sławy dotrzeć. Podpowiadamy: np. poprzez „The New York Times on-line”.

Właściwie każdy może stworzyć swą stronę w sieci i publikować w niej dowolne treści – niestety miliony takich amatorskich produkcji tułają się po Internecie, nie wywołując większego zainteresowania. Owszem, istnieją czaty, zwane potocznie ircami (Internet relay chat), czyli internetowe panele dyskusyjne, ale po pierwsze ich zasięg bywa ograniczony, po drugie zaś uczestnictwo w takiej dyskusji sławy nie gwarantuje.

Coraz większą popularnością cieszą się tzw. talk-backi, czyli możliwość skomentowania przez czytelników tekstów, zamieszczonych w internetowych wydaniach gazet.

Polityka 2.2001 (2280) z dnia 13.01.2001; Społeczeństwo; s. 78