Czytelniczymi hitami w polskiej armii są „Nowiny Psychologiczne” (262 egz.), „Mówią Wieki” (208), „Poradnik Bibliotekarza” (171) i „Superchwila z krzyżówką” (170) – wynika z zamówienia na dostawę prasy dla resortu obrony w 2007 r. Preferencje dla pism przydatnych wojskowym psychologom i bibliotekarkom nie dziwią. Dziwić mogą zakupy pisma z krzyżówkami. Okazuje się, że rozwiązywanie krzyżówek sprzyja łagodzeniu stresów – pismo wysyłane jest żołnierzom, pełniącym niebezpieczną służbę w Iraku i Afganistanie. Lektura zamówienia pozwala też poznać prasowe upodobania kierownictwa MON. Z pięciu zamawianych egzemplarzy „Nie” jeden wędruje na biurko ministra. Wyłącznie dla Antoniego Macierewicza kupuje się „Naszą Polskę” i „Niedzielę”. Biskup polowy czyta „Gazetę Wyborczą”, a ordynariusz prawosławny dodatkowo „Trybunę”.
Z dzienników najwięcej zamówiono „Rzeczpospolitej” (114 egz.), „Gazety Prawnej” (74), „Gazety Wyborczej” (54), „Dziennika” (31), „Życia Warszawy” (17), „Trybuny” (10). Wśród tygodników prym wiedzie „Polityka” (101). Dalej są: „Newsweek” (89), „Wprost” (74), „Przekrój” i „Przegląd” (po 47) oraz „Gazeta Polska” (5). M. H.