Archiwum Polityki

Produkty markopodobne

Coraz częściej na sklepowych półkach spotykamy produkty bez logo producenta. Na opakowaniach widać przede wszystkim znak firmy, do której należy sklep. Są to tzw. marki własne, znane też jako marki tanie. Czasem tak tanie, że aż strach kupować.

Polacy lubią marki własne – twierdzi Wojciech Sokół, rzecznik prasowy Tesco Polska. Na ponad 50 tys. towarów oferowanych w sklepach tej sieci 3 tys. to produkty marki własnej. Tesco wprowadziło ją w dwóch wersjach: Tesco – Jakość dla Ciebie (umiarkowanie tania) i Tesco – Korzystny Zakup (znacznie tańsza, w charakterystycznych opakowaniach w biało-granatowe paski). Liczba tak opakowanych towarów systematycznie rośnie. Tylko w minionym półroczu wzrosła o ponad 250.

Polityka 46.2005 (2530) z dnia 19.11.2005; Gospodarka; s. 42