Od dwóch lat obowiązują przepisy nakazujące sklepom wielkopowierzchniowym oddawanie niesprzedanej żywności organizacjom pozarządowym. Sieci handlowe nadal jednak wyrzucają tony jedzenia. Poprawiło się tylko zabezpieczenie śmietników.
Na wymuszaniu od dostawców rabatów już po dostarczeniu towaru Biedronka, według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, miała w ciągu trzech lat zarobić 600 mln zł.
Rząd nie rezygnuje z obciążenia dużych sieci handlowych nową daniną, ale zmienia jej formułę. Za przykład daje Hiszpanię, tylko że tam pieniądze z niej idą do budżetów samorządowych.
Pracownicy dyskontów odbiorą nawet 600 zł premii w zamian za przepracowanie miesiąca bez zwolnienia chorobowego. Czy supermarkety staną się potencjalną wylęgarnią chorób?
Kolejki doprowadzają do szału. Jak wybrać tę, dzięki której zaoszczędzimy najwięcej czasu?
Same są sobie winne, bo nie zainwestowały w technologiczną rewolucję.
W starym roku upadły MarcPol i Alma, w nowym będą kolejne ofiary. Zamiast zjednoczyć siły, polskie sieci próbują osobno walczyć z zachodnimi gigantami. A to nie może się udać.
Podczas zagranicznych podróży widujemy znaczki supermarketu Coop. Kryje się za nimi kawał historii przedsiębiorczości. A może nawet szansa na kapitalizm z ludzką twarzą.
Nowy podatek obejmie wszystkie większe sklepy, także te internetowe. Do tego ma nas zniechęcić do robienia zakupów nie tylko w niedziele, ale nawet soboty.
Nowa opłata od dużych sklepów miała podobno pomóc wyrównać szanse na rynku handlu detalicznego. Tymczasem najwięcej mogą na niej stracić polskie sieci, a nie ich zagraniczni rywale.