Archiwum Polityki

Kupują, jak im zagrają

Za pomocą odpowiednio dobranej muzyki handlowcy mogą nami w zaskakujący sposób manipulować. Muzyka wolna i spokojna sprzyja dłuższemu przebywaniu w sklepie, a więc i większym zakupom. Ważna jest też tonacja, najlepiej durowa, bo taką lubi najwięcej osób.

Oddziaływanie na klientów poprzez zmysł słuchu, zwane fachowo audiomarketingiem, uchodzi za jedną z najskuteczniejszych technik handlowych. Lepszą niż owiane legendą działanie podprogowe, także niezauważalne dla zainteresowanych.

Muzyka może być dla nas ważnym bodźcem. Ten sam towar będzie nam się podobał bardziej lub mniej w zależności od rodzaju muzyki, jaką usłyszymy – wyjaśnia psycholog dr Bogusław Kwarciak z Uniwersytetu Jagiellońskiego, dyrektor ds.

Polityka 28.2003 (2409) z dnia 12.07.2003; Gospodarka; s. 36