muzyka
-
Kultura
Kto zrobił kanapki z hajsem? Czyli dlaczego Masłowska podgryza Helę Englert
Debiutancki utwór „Pani domu” Heleny Englert to zbyt wiele nawet dla Doroty Masłowskiej. Poszło o hajs, a dokładniej – o kanapki.
5.12.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Maryla Rodowicz, „Niech żyje bal”
Okazję, jaką jest 80-lecie Maryli Rodowicz, wykonawczyni zestawu najczęściej coverowanych piosenek w polskiej rozrywce postanowiła uczcić, śpiewając je raz jeszcze.
25.11.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Rosalía, „Lux”
Rzadko trafia się dziś wydawnictwo tak intensywne, domagające się uwagi, zarazem tak ostentacyjnie piękne.
18.11.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Hania Rani, „Non Fiction – A Piano Concerto in Four Movements”
Z tym albumem jest trochę tak jak z całą dyskografią Hani Rani, naszej eksportowej pianistki i kompozytorki, laureatki Paszportu POLITYKI. Nie wolno dać się zwieść pozorom.
18.11.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Florence + The Machine, „Everybody Scream”
Muzyka Florence dalej jest, jaka była: podąża za osobowością i ekspresją bohaterki, trochę w poprzek mód i gatunków.
4.11.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Omasta, „Jazz Report from the Hood”
Zespół dał się poznać fantastycznymi występami na katowickim Off Festivalu i całym szeregiem singli.
28.10.2025 -
Kultura
Kulturalnie polecamy i ostrzegamy. Kogo ocalić od Springsteena? Dziś każdy może być własnym Bossem
Bruce Springsteen płytę „Nebraska” nagrywał samotnie. Teraz zaprasza widownię kin na całym świecie do obejrzenia tego procesu i jeszcze wydaje na nowo album w kształcie, w jakim kiedyś nie chciał go publikować.
24.10.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Grzegorz Turnau, „Szósta godzina”
Lider sceny „krainy łagodności” powraca po 11 latach od ostatniego albumu z nowym autorskim materiałem i śpiewa od razu o miłości dla dojrzalszej grupy słuchaczy.
21.10.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Taylor Swift, „The Life of a Showgirl”
Jest tu nudno, ale bezpiecznie, milenialsi dostaną sentymentalną podróż do czasów wczesnej młodości.
14.10.2025 -
Muzyka
Recenzja płyty: Błażej Król, „Popiół”
Na ósmej solowej płycie Błażej Król wychodzi ze strefy komfortu, ale nie zmienia charakteru.
7.10.2025