Archiwum Polityki

Pic na wodę?

Jeśli wierzyć reklamom, picie wody mineralnej zapewnia zdrowie, energię i pomyślność. Jeśli wierzyć producentom, każda woda daje niezbędne do życia mikroelementy. Jeśli wierzyć chemikom, zawartość co czwartej butelki nie różni się od tego, co leci z kranu.

Pierwszy pogląd wyraźnie zwycięża. W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż wody w butelkach wzrosła prawie o 50 proc. W 2004 r. kupowaliśmy już średnio 40 l na głowę. Litr wody w butelce kosztuje ok. 1 zł. W sumie spłynęło z nią około 1,5 mld zł. To całkiem nieźle jak na napój do niedawna darmowy i powszechnie dostępny.

Woda trafiła do dobrych domów i restauracji, gdzie pija się ją do posiłków. Małe butelki wystają z damskich torebek na uczelniach i w biurach.

Polityka 7.2005 (2491) z dnia 19.02.2005; Gospodarka; s. 42