Archiwum Polityki

Autozagadka

Polski rynek samochodowy niedawno zdumiewał tempem rozwoju, a dziś jedzie na wstecznym; właśnie powrócił do stanu z 1992 r. Czyżby własne auto przestało być przedmiotem marzeń Polaków?

Skoda Auto Polska już w listopadzie rozpoczęła kampanię „agresywnej wyprzedaży” modeli z 2005 r. Reklamy prezentowały ludzi w poszarpanych ubraniach, dumnie trzymających kluczyki upragnionego samochodu. To poszarpanie miało sugerować, z jakim wysiłkiem wdzierali się do oblężonych przez klientów salonów Skody. Okazja była nie byle jaka: Fabia o 5,5 tys. zł taniej, Octavia o 7 tys., a Superb o 8 tys. W rzeczywistości nikt sobie nawet guzika nie urwał, bo w salonach Skody, tak jak wszędzie, klientów było niewielu.

Polityka 1.2006 (2536) z dnia 07.01.2006; Gospodarka; s. 40