Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Porcje większe, widzów mniej

Prawie połowa Polaków, według IPSOS Polska, deklaruje znudzenie reklamami w telewizji, a u 31 proc. wywołują one uczucie irytacji. Ucieczka przed atakującymi spotami trwa i według ekspertów będzie się nasilać z powodu generalnie dość słabego poziomu reklam emitowanych w telewizji. Do niedawna reklamy, mało dbając o pomysł, zachęcały do kupowania poprzez podkreślanie przede wszystkim niskiej ceny produktu. Teraz zapanowała moda na argumenty ilościowe. Dowiadujemy się, że szczoteczka Colgate usuwa 36 proc. osadu więcej (w domyśle od innych szczoteczek). Velvet, podpowiada reklama, to tyle, co trzy rolki papieru toaletowego (w domyśle rolki innych marek są mniejsze). Ariel usuwa plamy w 30 stopniach lepiej niż inne proszki w 60 stopniach. A pudełko Ibupromu rozrosło się i zawiera więcej pastylek. Tego rodzaju reklamy nie tylko ze względu na mało wyrafinowaną kreację nie są specjalnie interesujące, ale pogrywają z widzem jak z dzieckiem. Jak zjesz więcej, będziesz duży. I to jest jeden z powodów, dla których widzów robi się mniej, a nie więcej.

Krystyna Lubelska

Polityka 29.2005 (2513) z dnia 23.07.2005; Kultura; s. 53
Reklama