Jeśli nie będziesz zadowolony, zwrócimy ci pieniądze – czytamy coraz częściej na opakowaniach. Takie gwarancje zapewniają klientom dobre samopoczucie. A producenci wiedzą, że prawie nikt z nich nie skorzysta.
W sklepach jest coraz więcej towarów opatrzonych tego rodzaju zachętami. Gwarancje satysfakcji są nową modą w polskiej reklamie, choć na ten pomysł wpadli już przedwojenni sprzedawcy mydła i płynu przeciw wypadaniu włosów. Zazwyczaj wygląda to tak jak na opakowaniu Delicji. Od czerwca zdobi je wielka naklejka – „gwarancja smaku”. Jeśli wczytać się w zapisane drobnym drukiem zasady, wychodzi na to, że „gwarancja” to właściwie wakacyjna promocja. Każdy, kto jest zadowolony z nowych Delicji, powinien wysłać pocztą kody kreskowe z trzech opakowań, a w ten sposób może wygrać biżuterię i samochód.
Polityka
33.2005
(2517) z dnia 20.08.2005;
Gospodarka;
s. 42