Archiwum Polityki

Odpruj metkę

Ledwie dwa lata temu instruowaliśmy zdezorientowanych rodziców, co to znaczy, że ich dorastające dzieci chcą mieć ciuchy takich a nie innych firm i w dodatku silnie eksponują metki. Obecnie spora część młodzieży pracowicie je odpruwa. Co to znaczy. Antyglobaliści? Antykonsumeryści?

Jeśli chodzi o młode pokolenie, jesteśmy właśnie świadkami narodzin nowej tendencji – odwrotu od towarowego snobizmu na rzecz manifestowania indywidualnej oryginalności. Trudno co prawda uwierzyć, by w Polsce, kraju wciąż na dorobku, mógł zyskać powszechną popularność ruch antykonsumerystyczny, w którym mieszczą się najróżniejsze działania: od happeningów przeciw hamburgerom po ekoterroryzm. Znakomita większość rodaków woli mieć niż być, młodzież tym bardziej, utyskiwania nie dotyczą zatem bogactwa towarów w sklepach ani nawet wszechobecnej reklamy, lecz nikłej zasobności portfeli.

Polityka 30.2001 (2308) z dnia 28.07.2001; Społeczeństwo; s. 72