Co łączy kontrowersyjną książkę IPN o Lechu Wałęsie z iPhone’em, czyli najnowszym telefonem komórkowym firmy Apple? Oba produkty są sławne i trudno dostępne. Producenci często wykorzystują to, że wyżej cenimy dobra trudne do zdobycia. To jedna z metod marketingu.
Polowanie na książkę „SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii” zaczęło się wkrótce po tym, jak w mediach wybuchła dyskusja na temat niepublikowanej jeszcze pracy młodych historyków z IPN. W wielu księgarniach zdesperowany personel wywieszał kartki, że książki o Wałęsie brak i nie wiadomo, kiedy będzie. Napięcie wzrosło, gdy wraz z przeciekami na temat ustaleń dotyczących przeszłości przywódcy Solidarności z IPN zaczęły wydostawać się informacje na temat strategii wydawniczej.
Polityka
28.2008
(2662) z dnia 12.07.2008;
Rynek;
s. 34