Archiwum Polityki

Równouprawnienie w reklamie

Bohaterami reklam proszków do prania, płynów do mycia naczyń czy nowych produktów kulinarnych powinni być zarówno mężczyźni jak i kobiety – taką decyzję podjęła Komisja Praw Kobiet i Równouprawnienia Parlamentu Europejskiego. Projekt rezolucji wzywającej kraje członkowskie UE do zaprzestania emisji reklam utrwalających stereotypy ma być omawiany przez Parlament UE już we wrześniu.

„Reklama przekazująca treści dyskryminujące i poniżające oparte na płci i wszelkich stereotypach płciowych stanowi przeszkodę dla stworzenia nowoczesnego i egalitarnego społeczeństwa” – czytamy w projekcie rezolucji, dlatego UE chce, by w krajach członkowskich powstały instytucje monitorujące równouprawnienie płci w reklamie.

Polityka 35.2008 (2669) z dnia 30.08.2008; Flesz. Ludzie i wydarzenia; s. 7
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >