Archiwum Polityki

Opel na części

Przejęcie Opla przez kanadyjsko-rosyjskie konsorcjum Magna-Sbierbank może okazać się początkiem końca słynnej niemieckiej marki. Opel ma dziś czterech właścicieli, a każdy chce jechać w

Koncern General Motors zapłacił za akcje spółki Adam Opel AG 33 362 000 dol. Było to pod koniec lat 20. ubiegłego stulecia, Opel produkował wtedy niespełna 50 tys. samochodów rocznie. 80 lat później General Motors został zmuszony do pozbycia się większościowego pakietu Opla (oraz brytyjskiego Vauxhalla, który należał do GM jeszcze dłużej). Transakcja zostanie sfinalizowana w listopadzie. Za 55 proc. akcji firmy, która wytwarza 1,5 mln aut rocznie, nie dostanie złamanego centa. Wystarczyło mu, że ktoś przejmie gigantyczne długi.

Polityka 39.2009 (2724) z dnia 26.09.2009; Rynek; s. 44