Polska na zdjęciach wykorzystanych w ramach państwowej akcji propagandowej Heart of Poland jest niezwykła. Często dlatego, że w ogóle nie jest Polską. Internauci mają używanie.
Gdyby nie wpadka z czeskim zdjęciem, o sprawie nie byłoby pewnie tak głośno, a finansowana przez Polską Fundację Narodową akcja promocyjna Heart of Poland trwałaby dalej bez echa i nie przynosiła specjalnych efektów. Ale do wpadki doszło, a internet znów okazał się rychliwy, pamiętliwy i kpiący. Bo choć profil z Instagrama został już w niesławie zdjęty, to wariacje na temat jego działań i prac wciąż się w sieci pojawiają. Hasztag #heartofpoland przejęła zaś internetowa społeczność, więc nabrał nowego znaczenia – to opowieść o Polsce raczej wyimaginowanej niż rzeczywistej.
Polityka
41.2019
(3231) z dnia 08.10.2019;
Na własne oczy;
s. 108
Oryginalny tytuł tekstu: "Serce w rozterce"