Ja My Oni

Mniej więcej

Jak nie złapać się na reklamowy lep

Aż 75 proc. Polaków korzysta z promocji, a słowo „nowość” elektryzuje ich i zachęca. Aż 75 proc. Polaków korzysta z promocji, a słowo „nowość” elektryzuje ich i zachęca. Getty Images
Jak (coraz bardziej świadomi) konsumenci próbują wymykać się reklamie, a (coraz bardziej kreatywni) twórcy reklam łowić konsumentów.

W świecie, który rządzi się prawami rynku, najważniejsze to przekonać ludzi, że są rzeczy, bez których nie mogą żyć. Zwłaszcza w odniesieniu do tego wszystkiego, bez czego z powodzeniem mogliby się obyć. Sztuką jest kreowanie nowych potrzeb. Marketing i reklama uderzają w czułe punkty człowieka: aspiracje, poczucie własnej wartości i nieustającą potrzebę porównywania się z innymi. Spece od reklamy manipulują podstawowymi lękami: przed chorobą i śmiercią, starzeniem się i utratą niezależności.

Ja My Oni „Pieniądze: urok i ułuda” (100090) z dnia 02.02.2015; Drogo sprzedać, tanio kupić; s. 63
Oryginalny tytuł tekstu: "Mniej więcej"