O Polityce

POLITYKA liderem pierwszego półrocza

Polityka

Miło nam poinformować, że według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w pierwszym półroczu 2017 r. Średnia sprzedaż naszego tytułu wyniosła w tym czasie 114 tys. egzemplarzy i była o 14 tys. egz. większa niż tygodnika „Newsweek”, który uplasował się na drugim miejscu w zestawieniu ZKDP. Trzecie miejsce zajęło pismo braci Karnowskich „wSieci” (od sierpnia br. „Sieci Prawdy”), które w pierwszym półroczu sprzedawało średnio 67 tys. egz. Za nim – z wynikiem 45 tys. średnio sprzedanych egz. – znalazł się tygodnik „Do Rzeczy” (oba prawicowe tytuły łącznie sprzedawały mniej egzemplarzy niż POLITYKA). Następne miejsca w zestawieniu przypadły „Tygodnikowi Powszechnemu” (23 tys. egz.) oraz „Wprost” (19 tys. egz.).

POLITYKA kolejny raz była również liderem miesięcznego zestawienia ZKDP. W czerwcu br. średnia sprzedaż naszego tygodnika wynosiła 106 tys. egzemplarzy. Drugie miejsce i tym razem należało do „Newsweeka” (101 tys. egz.), trzecie zaś – do „wSieci” (72 tys. egz). Pozostałe tytuły odnotowały w tym czasie średnią sprzedaż na poziomie: „Do Rzeczy” – 43 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 23 tys. egz., „Wprost” – 19 tys. egz. Z dumą możemy również odnotować, że w pierwszym półroczu 2017 r. POLITYKA zdominowała rynek tygodników opinii także pod względem liczby sprzedanych wydań elektronicznych. Przede wszystkim za sprawą Polityki Cyfrowej sprzedawaliśmy w tym czasie średnio 10,8 tys. egz. Dla porównania „Newsweek” odnotował średnią sprzedaż na poziomie 5,9 tys. egz., zaś pozostałe tytuły segmentu nie przekroczyły poziomu 3 tys.

Polityka 34.2017 (3124) z dnia 22.08.2017; Do i od redakcji; s. 90
Reklama