Paralele: Garbus/Trabi /Maluch
Od lewej: Volkswagen Typ 1 zwany Garbusem, Trabant 1.1 (Trabi) oraz Polski Fiat 126p (Maluch).
East News, PAP

Od lewej: Volkswagen Typ 1 zwany Garbusem, Trabant 1.1 (Trabi) oraz Polski Fiat 126p (Maluch).

Miały być prostym i tanim samochodem, na który stać będzie wszystkich. Początki każdego z nich wiązały się ze śmiałymi wizjami zmotoryzowanego narodu, ale Garbus, Trabi i Maluch sprawdziły się również w roli ikon modernizacji, a nawet symbolów narodowej identyfikacji.

Międzynarodowy sukces Volkswagena Typ 1 (szerzej znanego jako Beetle albo Garbus) wywindował go do pozycji jednego z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie. Stworzona w latach 30. XX w. konstrukcja spotkała się z entuzjastycznym poparciem nazistów, aby zaraz po II wojnie światowej stać się wizytówką RFN.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj