Kraj

Trzecie oblicze

Nowa strategia pani premier

Kancelaria Premiera ogłosiła realizację 13 z 36 zadań rządu, jakie postawiła przed nim Ewa Kopacz w swoim exposé. Kancelaria Premiera ogłosiła realizację 13 z 36 zadań rządu, jakie postawiła przed nim Ewa Kopacz w swoim exposé. Tomasz Gzell / PAP
Po twardym zderzeniu z górnikami premier Ewa Kopacz wyraźnie zmieniła metodę. Z „bazy” przerzuciła się na „nadbudowę” – na dzieci, kobiety, rodzinę.
Ewa Kopacz na spacerze z wnukiemMarcin Smulczyński/EAST NEWS Ewa Kopacz na spacerze z wnukiem

Na początku premierowania Ewa Kopacz przyjęła wizerunek dobrej gospodyni, trochę matki, trochę pani doktor z przyjaznej przychodni. Ta marketingowa strategia, akcentująca kobiecość szefowej rządu, a wyraźnie suflowana przez jej ówczesne, silnie sfeminizowane, otoczenie, była mocno krytykowana, nawet przez sprzyjające Platformie środowiska. Prawicowa opozycja lansowała obraz pani premier jako zahukanej prowincjuszki, która nie potrafi wygrać żadnych innych atutów, odróżniających ją od poprzednika na tym stanowisku, poza płcią.

Polityka 12.2015 (3001) z dnia 17.03.2015; Polityka; s. 16
Oryginalny tytuł tekstu: "Trzecie oblicze"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Los bezpłodnych katolików: niech Bóg decyduje

Wierzą w Boga, dlatego nie decydują się na potępiane przez Kościół in vitro i inseminację. Niepłodni po katolicku.

Elżbieta Turlej
24.01.2013