Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Kraj

Czas upiornych postaci

Mizerski na bis

Polityka
Do czyhających na Polskę zagrożeń, takich jak uchodźcy, Unia Europejska, KOD, czarne marsze i edukacja seksualna, doszedł Halloween.

Wydrążone dynie pokazują swoje złowrogie, antypolskie oblicza, a kryjący się za tymi dyniami ludzie upiornymi zabawami mieszają młodzieży w głowach i odciągają ją od rzeczy naprawdę ważnych, takich jak chodzenie do kościoła i na religię.

Kujawsko-pomorski kurator oświaty w liście do dyrektorów szkół, nauczycieli i rodziców ostrzega, że straszne święto Halloween „stoi w całkowitej sprzeczności z polskimi zwyczajami”, które jego zdaniem w dyni się nie mieszczą. „Przebieranie się za upiorne postacie nie niesie za sobą absolutnie żadnych wartości, a w przypadku dzieci z upośledzeniem umysłowym jest wręcz niedopuszczalne, gdyż bardzo negatywnie odbija się na ich psychice” – pisze kurator.

Perwersyjne przebieranki mające na celu negatywne odbijanie się na psychice dzieci z upośledzeniem umysłowym kurator uznaje za sprzeczne z wartościami chrześcijańskimi. Jego zdaniem jedynym odpowiednim miejscem, by w bezpieczny sposób zapoznawać młodzież ze strasznymi halloweenowymi zwyczajami, są lekcje angielskiego. Chociaż ja osobiście tego pomysłu nie popieram, bo moim zdaniem jest kontrowersyjny i może wynikać z negatywnego wpływu, jaki Halloween wywiera na psychikę kuratora. W przeciwieństwie do niego nie uważam, żeby tematy tak upiorne jak święto Halloween należało poruszać z uczniami na lekcjach, w dodatku w obcym języku, gdyż może to ich zniechęcić do nauki tego języka i w konsekwencji uniemożliwić znalezienie w przyszłości dobrze płatnej pracy za granicą.

Na szczęście z badań wynika, że stale rośnie liczba Polaków, dla których obcowanie z upiornymi postaciami przy okazji święta Halloween nie stanowi żadnego problemu.

Polityka 44.2016 (3083) z dnia 25.10.2016; Felietony; s. 107
Oryginalny tytuł tekstu: "Czas upiornych postaci"
Reklama