Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 24,99 zł!

Subskrybuj
Kraj

Nazywa się Patrycja Kotecka. Kotecka-Ziobro

Pani Ziobro

Podobno Kotecka chciała, aby Ziobro został prezydentem, a ona pierwszą damą, jak Claire Underwood z „House of Cards”. Podobno Kotecka chciała, aby Ziobro został prezydentem, a ona pierwszą damą, jak Claire Underwood z „House of Cards”. Jacek Domiński / Reporter
Zaczynała od błahych artykułów w tabloidzie, potem była wpływową szefową w TVP. Dziś kieruje marketingiem wielkiej firmy ubezpieczeniowej. Nazywa się Patrycja Kotecka. Kotecka-Ziobro.
Wśród znajomych nie ma zgody co do charakteru ich związku: niektórzy mówią, że to układ czysto polityczny, inni, że darzą się szczerym uczuciem.Jacek Domiński/Reporter Wśród znajomych nie ma zgody co do charakteru ich związku: niektórzy mówią, że to układ czysto polityczny, inni, że darzą się szczerym uczuciem.

Jak trzeba będzie, to zmienię branżę – mówiła w 2008 r. dziennikarzom „Polska The Times” Patrycja Kotecka (rocznik 1978), atakowana za to, że w TVP pełni funkcję komisarza politycznego. Dodawała „Można np. otworzyć budkę z zapiekankami. Jak się ciężko pracuje, to po dwóch latach będą dwie i starczy do końca miesiąca. Najważniejsze, by żyć uczciwie i w zgodzie z własnym sumieniem”. Nie rozkręciła biznesu z zapiekankami. Osiem lat od tamtej rozmowy, w marcu 2016 r., została dyrektorką marketingu Towarzystwa Ubezpieczeń Link4, zależnego od PZU. Według zgodnej oceny politycznych obserwatorów spółka ta należy (obok prokuratury i części mediów) do imperium ministra sprawiedliwości, prywatnie męża Patrycji Koteckiej-Ziobro, starszego od niej o osiem lat. W 2017 r. ekipa Morawieckiego na chwilę odebrała z rąk przyjaciela Ziobry PZU. Ale szybko, dzięki poparciu Beaty Szydło, minister sprawiedliwości odzyskał swoje pozycje w największej spółce ubezpieczeniowej. Szefem PZU został, także kojarzony z Ziobrą, Paweł Surówka. W PiS można usłyszeć, że Kotecka ciągnie dwa etaty marketingowca – w Link4 i w domu, dla swojego męża.

O ważne dyrektorskie stanowisko nie musiała zabiegać w konkursie. „Wpływ na decyzję o zatrudnieniu p. Koteckiej miały przesłanki merytoryczne. Pani Kotecka ukończyła studia MBA w Polskiej Akademii Nauk. Jest też absolwentką dziennikarstwa na UW i Public Relations w SGH” – odpowiedziało nam biuro prasowe spółki. I chwaliło, że Kotecka „posiada unikatową wiedzę o rynku mediów. Przez wiele lat kreowała z sukcesem kampanie medialne dużej instytucji finansowej w agencji reklamowej”. Tą instytucją finansową są SKOK-i. Kiedy w 2009 r. odchodziła z TVP, znalazła przystań w firmie Apella założonej przez Media SKOK.

Polityka 17/18.2019 (3208) z dnia 23.04.2019; Polityka; s. 23
Oryginalny tytuł tekstu: "Nazywa się Patrycja Kotecka. Kotecka-Ziobro"
Reklama