Kraj

Konwencja Trzeciej Drogi. Powrót do sprawdzonych metod

Konwencja Trzeciej Drogi. Powrót do znanych melodii

Szymon Hołownia podczas konwencji wyborczej Trzeciej Drogi przed wyborami do Parlamentu Europejskiego, 11 maja 2024 Szymon Hołownia podczas konwencji wyborczej Trzeciej Drogi przed wyborami do Parlamentu Europejskiego, 11 maja 2024 mat.pr. / X (d. Twitter)
PSL i Polska 2050 postanowiły przypomnieć, dlaczego są Trzecią Drogą. Po konfliktach w koalicji, wymęczone kolejnymi wyborami partie wracają do podstaw i stawiają na sprawdzony przekaz. Nawołują do zakopania podziałów, obiecują pieniądze, spokój i bezpieczeństwo.

Być sobą to znaczy dbać o interesy Polski, budować wspólnotę, odradzać porozumienie, zadbać o pokój i bezpieczeństwo. Być sobą to znaczy być dumnym też ze swoich korzeni, tradycji – tłumaczył hasło wyborcze wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz. „Bądź sobą w Europie” odwołuje się do fundamentów powstania Trzeciej Drogi i postulatów, którymi PSL i Polska 2050 osiągnęły sukces w październiku 2023 r.

Czytaj także: Trzecia Droga ogłosiła listy wyborcze do Parlamentu Europejskiego

Znane piosenki

Trzecia Droga powstała jako formacja, która od początku mówiła: są dwa zwaśnione rody, a my chcemy nie tylko je pogodzić, ale również pokazać, że można inaczej. To jedno z głównych haseł kampanii parlamentarnej w 2023 r. Teraz też właśnie na tym skupił się w przemówieniu Szymon Hołownia, który mówił o „jednych i drugich” oraz potrzebie łączenia, a nie dzielenia. Miejsce Trzeciej Drogi ma być między PiS a PO, lewica a prawicą, między stronami konfliktów.

Tu się nic od początku nie zmieniło – przekonują politycy żółto-zielonej koalicji. Problem polega na tym, że po licznych konfliktach w rządzie oraz kampaniach wyborczych, które prowokują tarcia między ugrupowaniami, wyborcy mogli o roli Trzeciej Drogi zapomnieć. Liderzy zdmuchują kurz z kaset i przypominają, czym jest ich formacja, w oparciu o piosenki znane, które w 2023 r. przypadły do gustu wyborcom. Najwidoczniej uznali, że zwolenników najlepiej zmobilizują melodiami, które już raz słyszeli.

Reklama