1. Michelangelo Antonioni. Wyd. Gutek Film. Osiem klasycznych dramatów włoskiego mistrza – od „Przygody” przez „Czerwoną pustynię”, po „Identyfikację kobiety”. Filmy zostały odrestaurowane cyfrowo.
- Antonioni - sylwetka twórcza
- Zabriskie Point - recenzja filmu
***
2. Jean-Luc Godard. Wyd. Kino Świat. Kolekcja siedmiu filmów ojca francuskiej Nowej Fali. Oprócz nieśmiertelnego „Do utraty tchu” dołączono filmy właściwie nie do obejrzenia nigdzie poza tym zbiorem m.in. – „Made in USA” oraz „Kobieta jest kobietą”.
***
3. Stalker, reż. Andriej Tarkowski. Wyd. Epelpol. Czwarte arcydzieło Rosjanina w cyklu prezentującym jego niezwykły dorobek (po „Dziecku wojny”, „Andrieju Rublowie” i „Solarisie”).
- Ekran jako ikona - Tarkowski opowiada
***
4. Tadeusz Konwicki. Wyd. Telewizja Kino Polska. Wybór najlepszych tytułów jednego z najbardziej oryginalnych polskich reżyserów. „Jak daleko stąd, jak blisko” to unikatowa próba stworzenia autobiograficznego eseju.