Zarabianie przez filmów kopiowanie

Szał kopiowania
Cokolwiek by sądzili ogrodnicy, sezon ogórkowy zaczyna się w maju. Na listach kinowych premier dominują sequele, produkcje inspirowane serią zabawek, adaptacje gier i komiksów.
Kung-fu pan da, najlepiej razy dwa
Dream Works Animation llc/materiały prasowe

Kung-fu pan da, najlepiej razy dwa

Już w styczniu specjaliści od hollywoodzkiego biznesu donosili, że amerykańskie wytwórnie przygotowały na ten rok rekordową liczbę sequeli. Dziś część z nich trafia na nasze ekrany. Możemy po raz wtóry udać się w rejs na nieznane wody u boku „Piratów z Karaibów” (tym razem w reżyserii Roba Marshalla), w „X-Men: pierwsza klasa” Matthew Vaughna poznamy początki serii o dziarskich mutantach, a dzięki „Kac Vegas w Bangkoku” Todda Phillipsa odbędziemy wieczór kawalerski z niefrasobliwymi Jankesami. Młodych kinomanów czekają przygody bohaterów „3D Kung-Fu Panda 2” Jennifer Yuh i „Dziennika cwaniaczka 2” Davida Bowersa.

Fabryką Snów rządzi żywioł powtórzenia, a szał kopiowania w równym stopniu dopada przemysł muzyczny, wydawniczy, filmowy i telewizyjny. Na listach książkowych bestsellerów rządzą wielotomowe „Pamiętniki Wampirów” L.J. Smith, w telewizji popularnością cieszą się kolejne wersje serialu „CSI”, w radiu nie brak coraz to nowszych coverów, a w kinie – odgrzewanych kotletów.

Ekonomia popu

Popkultura zawsze miała skłonność do kanibalizmu. Niezliczone zastępy adeptów pisarstwa zauroczonych twórczością H.P. Lovecrafta płodziły opowiadania osnute wokół motywów spopularyzowanych przez samotnika z Providence, a utwory wybitniejszych spośród nich złożyły się na rozległą mitologię Cthulhu.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną