Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Kultura

Teatralne The Best Of

XXXII Warszawskie Spotkania Teatralne

Tadeusz Huk jako Gerwazy w „Panu Tadeuszu” Tadeusz Huk jako Gerwazy w „Panu Tadeuszu” Damian Klamka / EAST NEWS
Przegląd najważniejszych i najgłośniejszych przedstawień poprzedniego sezonu, jednocześnie reprezentacja głównych tematów nurtujących ostatnio polski teatr.

Przed nami XXXII Warszawskie Spotkania Teatralne (24 marca – 3 kwietnia), przegląd najważniejszych i najgłośniejszych przedstawień poprzedniego sezonu, jednocześnie reprezentacja głównych tematów nurtujących ostatnio polski teatr. I tak gros spektakli odnosi się do ożywionej przez katastrofę smoleńską dyskusji o wizji polskiej historii i skomplikowanych, chorych relacjach między naszą teraźniejszością a przeszłością (genialny „Utwór o matce i ojczyźnie” w reż. Jana Klaty z wrocławskiego Teatru Polskiego, „Mickiewicz. Dziady. Performance” w reż. Pawła Wodzińskiego z bydgoskiego Polskiego, „Pan Tadeusz, czyli Ostatni Zajazd na Litwie” w reż. Mikołaja Grabowskiego ze Starego Teatru w Krakowie i „III Furie” w reż. Marcina Libera z Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy). Duet Monika Strzępka i Paweł Demirski wybiega z kolei w niedaleką przyszłość, badając na podstawie Euro 2012 stan polskiej demokracji („Tęczowa Trybuna 2012”, Teatr Polski we Wrocławiu). „Wielki Gatsby” w reż. Michała Zadary (Teatr Polski w Bydgoszczy) to także aktualna, rozbuchana, wystawna opowieść o złudzie i kłamstwach kapitalizmu.

Ważnym tematem jest kobiecość analizowana na różne sposoby przez Wojtka Klemma („Judyta” ze szczecińskiego Teatru Współczesnego), Weronikę Szczawińską („Jak być kochaną”, Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie) i Wiktora Rubina („Joanna Szalona; Królowa”, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach). O rosnącej sile teatru familijnego świadczy ciekawy, bogaty program małych WST (w ubiegłym roku były przebojem festiwalu), a o rozwoju teatru tańca – osobny, choć na razie nieduży, blok spektakli tanecznych.

Szczegóły: www.warszawskie.org

Polityka 12.2012 (2851) z dnia 21.03.2012; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Teatralne The Best Of"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Rząd tnie cesarki, choć Polki boją się rodzić naturalnie. Co się dzieje na porodówkach?

Polka idzie dziś po zaświadczenie od psychiatry nie tylko wtedy, kiedy potrzebuje aborcji, ale i po to, żeby zagwarantować sobie cesarskie cięcie. Rodzi w ten sposób już co druga. Eksperci WHO i ONZ przypatrują się tej sytuacji ze zdziwieniem, pytając, co właściwie dzieje się na polskich porodówkach?

Agata Szczerbiak
02.12.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną