Relacja z festiwalu filmowego w Wenecji

Boskie i ludzkie
Na tegorocznym festiwalu w Wenecji kinomani chodzili na seanse jak na kazania. Bóg pojawił się w większości filmów. Dlaczego reżyserzy z różnych stron świata zainteresowali się nagle religią?
Reżyser Kim Ki-duk, zdobywca Złotego Lwa za film „Pieta”, schodzi ze sceny po odebraniu nagrody.
Tony Gentile/Reuters/Forum

Reżyser Kim Ki-duk, zdobywca Złotego Lwa za film „Pieta”, schodzi ze sceny po odebraniu nagrody.

Zwycięstwo „Piety” Kim Ki-duka na zakończonym w niedzielę weneckim festiwalu z jednej strony było zaskoczeniem, ponieważ film nie był wymieniany wśród faworytów, z drugiej zaś trudno o werdykt, który lepiej podsumowałby tegoroczny konkurs. Grand Prix dostał obraz, który już w tytule nawiązuje do ikonografii katolickiej – figury Matki Boskiej trzymającej na kolanach martwego Chrystusa. Religia zaś, zwłaszcza chrześcijańska, była w tym roku na Lido tematem pojawiającym się w wielu filmach.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj