"Drogówka" - najmocniejszy film Smarzowskiego?

Piramida zła
Wojciech Smarzowski nakręcił najmocniejszy film w swojej karierze. „Drogówka” to kryminalna satyra na skorumpowany kraj, w którym mamy z jednej strony wszechobecne układy, z drugiej przemoc, seks i obyczajową degrengoladę.
Podział na prawych opozycjonistów, uciskaną mądrą klasę robotniczą i zdegenerowaną władzę u Smarzowskiego nie istnieje.
Next Film/materiały prasowe

Podział na prawych opozycjonistów, uciskaną mądrą klasę robotniczą i zdegenerowaną władzę u Smarzowskiego nie istnieje.

W „Drogówce”, którą reżyser wymyślił bardzo dawno, ponoć jeszcze w łódzkiej filmówce, Smarzowski żegna się z kulejącą, zabłoconą, wielokrotnie pokazywaną na ekranie Polską B. Akcja toczy się w zasilanej unijnymi dotacjami, przeżywającej imponujący rozwój gospodarczy stolicy. Filmowa Warszawa niewiele jednak się różni od obśmiewanej wcześniej głuchej prowincji. Wygląda jak ubogie zaplecze „Wesela” albo lekko podrasowana, zabita dechami nora z „Domu złego”.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj