Kultura

Zupełnie inna Lara

Recenzja gry: Tomb Raider

materiały prasowe
Najnowszy „Tomb Raider” spodoba się tym fanom serii, którzy chcieliby przeżyć zupełnie inną przygodę niż w poprzednich odsłonach serii.

W najnowszym „Tomb Raiderze”, który jest prequelem poprzednich części, nie mamy do czynienia z dojrzałą kobietą i zaprawioną w bojach archeolog. Poznajemy Larę Croft jeszcze jako młodą dziewczynę, udającą się na swoją pierwszą wyprawę. Wyprawa zamienia się w koszmar, a główna bohaterka ma tylko jeden cel – przetrwać na wyspie opanowanej przez sektę oddającą cześć tajemniczej bogini Himiko. Kto spodziewa się po tej grze rozgrywki bez przesadnej przemocy, musi o tym zapomnieć. Autorzy dali nam za to świetnie zaprojektowaną i doskonale poprowadzoną grę akcji, pełną emocji, napięcia, dość brutalnej walki, z bardzo ładnie wyglądającymi lokacjami.

Oprócz dopracowanej warstwy graficznej i walki z czynnikiem ludzkim dużą rolę odgrywają tu siły natury, budujące survivalowy, spójny klimat rozgrywki. Jeśli nie toniemy w mroku, brniemy przez dżunglę lub zmagamy się z wiatrem. Najnowszy „Tomb Raider” spodoba się tym fanom serii, którzy chcieliby przeżyć zupełnie inną przygodę niż w poprzednich odsłonach serii. Choć w tych przeżyciach przeszkadza odrobinę zbyt teatralny polski dubbing.

Tomb Raider, prod. Eidos, platformy Xbox360, PlayStation 3; PC

Polityka 14.2013 (2902) z dnia 02.04.2013; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Zupełnie inna Lara"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Czytamy i oceniamy nowego Wiedźmina. A Sapkowski pióra nie odkłada. „Pisanie trwa nieprzerwanie”

Andrzej Sapkowski nie odkładał pióra i po dekadzie wydawniczego milczenia publikuje nową powieść o wiedźminie Geralcie. Zapowiada też, że „Rozdroże kruków” to nie jest jego ostatnie słowo.

Marcin Zwierzchowski
26.11.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną