Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Kultura

Szukanie odkupienia

Recenzja gry: Metro: Last Light

materiały prasowe
Świat po nuklearnej apokalipsie.

Najpierw była powieść Dmitrija Głuchowskiego „Metro 2033” o świecie po nuklearnej apokalipsie. Niedobitki ludzkości przeżyły w moskiewskim metrze, gdzie – zgodnie z człowieczą naturą – kontynuowały wyrzynanie się nawzajem. Na motywach książki ukraińskie studio 4A Games stworzyło grę. Grozy opisanego inferno dopełniały: pleniąca się w mrocznym labiryncie tuneli zmutowana fauna i niepojęte (meta)fizyczne fenomeny – skojarzenia z zoną z „Pikniku na skraju drogi” Strugackich nieprzypadkowe, grę współtworzyli autorzy „S.T.A.L.K.E.R.-a”. „Metro: Last Light” kontynuuje historię Artioma. Podąża on za ostatnim przedstawicielem powstałej po zagładzie inteligentnej rasy, którą sam wymordował. Szuka odkupienia, dziecko obcych postrzega jako jedyną nadzieję ludzi. Obdarzonego mocami anioła, który zapobiegnie ostatecznej wojnie w tunelach. Ładna opowieść, przesycona zabużańską melancholią.

 

Metro: Last Light, 4A Games, wyd. Cenega, PC, PS3, X360

Polityka 25.2013 (2912) z dnia 18.06.2013; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Szukanie odkupienia"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Ciche choroby. Depresję oswoiliśmy, ale innych kryzysów się wstydzimy

Depresja stała się medialna, i to dobrze, ale medialność powoduje, że właściwie dopuszczamy tylko jedną wersję tej choroby. Warto wydobywać z cienia także inne typy kryzysów psychicznych – mówi Agnieszka Jucewicz, dziennikarka, autorka książek o tematyce psychologicznej.

Joanna Podgórska
12.11.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną