1. Robert Walser, Mikrogramy, przeł. Małgorzata Łukasiewicz, Łukasz Musiał, Arkadiusz Żychliński, Korporacja Ha!art. Walser to zupełnie osobna, zachwycająca odnoga literatury. Prowadzi nas przez meandry skojarzeń, tworzy swój własny gatunek literacki, który przypomina spacer.
2. Javier Marías, Twoja twarz jutro. Trucizna, cień i pożegnanie, przeł. Ewa Zaleska, Sonia Draga. Trzeci tom, który wieńczy cykl hiszpańskiego pisarza. Wielka powieść filozoficzna w szpiegowskim kamuflażu.
3. llse Aichinger, Mój zielony osioł. Opowiadania, wiersze, słuchowiska, przekład zbiorowy pod red. Jacka St. Burasa, Biuro Literackie. Odkrycie literackie: pierwszy tak obszerny wybór twórczości tej austriackiej pisarki, mistrzyni absurdalnych opowiadań i felietonów.
4. Thomas Bernhard, Korekta, przeł. Marek Kędzierski, Czytelnik. Zjadliwa diagnoza cywilizacji połączona z opisem ciemnego nurtu ludzkiej egzystencji. To również satyra na nasze czasy.
5. Italo Calvino, Marcovaldo, czyli pory roku w mieście, przeł. Alina Kreisberg, WAB. Surrealistyczne opowieści z życia niewykwalifikowanego robotnika i jego miasta. Calvino w nowej, nieznanej odsłonie.
6. Zeruya Shalev, Co nam zostało, przeł. Anna Halbersztat i Bartosz Kocejko, WAB. Powieść Shalev wpisuje się w nurt wielkich powieści o dojrzewaniu, tylko tutaj dojrzewanie dokonuje się dopiero w obliczu śmierci.
7. Hilary Mantel, Na szafocie, przeł. Urszula Gardner, Sonia Draga. Drugi tom żywota Tomasz Cromwella podobnie jak pierwszy otrzymał Nagrodę Bookera. Mantel udowadnia, że powieść historyczna żyje i ma się świetnie.
8. Majgull Axelsson, Pępowina, przeł.