Subiektywny ranking polskiego designu

Wzorcowa lista
Naszą eksportową marką stało się wzornictwo przemysłowe, czyli design. Ten rok okazał się wyjątkowy, a mocnym akcentem na koniec są otwarte przed tygodniem wystawy w Stambule i Izmirze.
Taborety Plopp
materiały prasowe

Taborety Plopp

Przez ostatnią dekadę XX w. nasze wzornictwo lizało rany po zgrzebnym PRL i szukało sobie miejsca w nowej rzeczywistości. Często naiwnie – na przykład wierząc, że jego największym atutem są nawiązania do folkloru i ludowe cytaty. Trzeba było nadrabiać spore zaległości, bo wszystkim, czym dysponowaliśmy, był dość konserwatywny i skromny system kształcenia oraz Instytut Wzornictwa Przemysłowego, czyli opornie się reformujący relikt minionej epoki.

Dziś rozwojowi designu w Polsce stworzono warunki, jakich nigdy wcześniej nie miał.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj