Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Kultura

Odtańczyć Dostojewskiego

VI Dni Sztuki Tańca: Boris Ejfman

U Ejfmana każdy ruch tancerza ma wynikać z akcji. U Ejfmana każdy ruch tancerza ma wynikać z akcji. Michael Khoury / materiały prasowe
W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej trwa właśnie VI edycja Dni Sztuki Tańca.

W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej trwa właśnie VI edycja Dni Sztuki Tańca. Zainaugurowana została wieczorem baletowym „1914”, premierą Polskiego Baletu Narodowego związaną z setną rocznicą wybuchu pierwszej wojny światowej. W najbliższych dniach w sali Moniuszki wystąpi gościnnie Sanktpetersburski Teatr Baletu Borisa Ejfmana, jednego z najbardziej charyzmatycznych choreografów współczesnego baletu. Ten wychowanek Leonida Jakobsona, reformatora klasycznego rosyjskiego baletu, przejął od mistrza to, co najbardziej u niego podziwiał: zdolność do improwizacji i odwagę wprowadzania na scenę najbardziej śmiałych i niekonwecjonalnych pomysłów.

 

VI Dni Sztuki Tańca: Boris Ejfman, Po drugiej stronie grzechu, 22–24 listopada, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie

Polityka 47.2014 (2985) z dnia 18.11.2014; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Odtańczyć Dostojewskiego"
Reklama

Czytaj także

Kultura

Katarzyna Nosowska dla „Polityki”: Jestem moim planem na życie

Dziś w stosunku do artystów jest coś chłodnego – mówi Katarzyna Nosowska, tegoroczna laureatka towarzyszącej Paszportom POLITYKI nagrody specjalnej Kreator Kultury.

Bartek Chaciński
20.01.2022