Teatr Wielki – Opera Narodowa
-
Kultura
Od Moniuszki do Sikory. Nowy sezon operowy łączy się z jubileuszami
Nowy sezon operowy w wielu miejscach w kraju – tak się składa – łączy się z jubileuszami ważnych instytucji.
16.09.2025 -
Kultura
Mariusz Treliński dla „Polityki”: „Ariadna” to jedna z najpiękniejszych oper na świecie
To jedna z najpiękniejszych oper, jakie kiedykolwiek napisano – mówi Mariusz Treliński, autor inscenizacji „Ariadny na Naxos” w Operze Narodowej. Premiera 4 kwietnia.
25.03.2025 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Pinokio (Złoty kluczyk)”, reż. Anna Hop
Całość przyciąga zarówno ucho, jak i oko.
7.05.2024 -
Kultura
Co będzie grane (wystawiane, czytane) w 2024 r. Wskazówki „Polityki”
Polskie i światowe superprodukcje, nowe spektakle Mai Kleczewskiej i Krystiana Lupy, kolejna ekranizacja gry wideo, biografia Bugu, powrót Cool Kids of Death, wielka trasa Taylor Swift. Co jeszcze nas czeka? Będzie się działo.
27.12.2023 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Beethoven i szkoła holenderska”, chor. Hans van Manen, Ted Brandsen, Toer van Schayk
„Szkoła holenderska” kojarzy nam się z malarstwem, ale tym razem chodzi o taniec. Konkretnie: o klasyków XX-wiecznego baletu z Niderlandów, którzy i nam w Polsce są znani – przede wszystkim nestor Het Nationale Ballet, Hans van Manen, który pokazał w latach 80. w Warszawie parę swoich dzieł.
30.05.2023 -
Kultura
Słowa mi się wyczerpały. Pandemia zostawiła ludzi w zgliszczach
Trzy sprawy: smog, pandemia i to, co się dzieje na granicy polsko-białoruskiej, powodują, że człowiek traci poczucie sensu. Czwarta sprawa to tragiczna sytuacja kobiet – mówi Barbara Wysocka, reżyserka „La Bohème” Pucciniego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.
5.12.2021 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Werther”, reż. Willy Decker
Miało to być wydarzenie tegorocznej wiosny, a stało się wydarzeniem jesieni.
20.10.2020 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Maria Stuart”, reż. Moshe Leiser i Patrice Caurier
Jeżeli tym spektaklem mieliśmy się pochwalić, to wybór nie był najszczęśliwszy.
3.03.2015 -
Kultura
VI Dni Sztuki Tańca: Boris Ejfman
W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej trwa właśnie VI edycja Dni Sztuki Tańca.
18.11.2014 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Kupiec wenecki”
Inscenizacja Warnera jest dość problematyczna: przenosi akcję z Wenecji do edwardiańskiej Anglii, w scenie prześladowania Shylocka reżyser przebiera prześladowców w mundury i w stroje Ku-Klux-Klanu.
4.11.2014