Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Kultura

Teatr

HITY 2014. Teatr

„Dziady”, reż. Radosław Rychcik „Dziady”, reż. Radosław Rychcik Jakub Wittchen / materiały prasowe
„Kronos”, autorski spektakl Krzysztofa Garbaczewskiegomateriały prasowe/materiały prasowe „Kronos”, autorski spektakl Krzysztofa Garbaczewskiego
„Pożar w burdelu”Kasia Chmura/materiały prasowe „Pożar w burdelu”

1.

„Dziady”, reż. Radosław Rychcik, Teatr Nowy w Poznaniu. Inteligentnie osadzone w kontekście amerykańskiej popkultury okazały się uniwersalną opowieścią o wszystkich, którym kiedykolwiek odmawiano prawa do wolności i godności.

2.

„Dziady”, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we Wrocławiu. Znów „Dziady”, tym razem I, II i IV część. Brawurowa inscenizacja, bez skrótów, dowodzi, że nie znamy własnej klasyki. Hit frekwencyjny.

3.

„Morfina” według powieści Szczepana Twardocha, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Śląski w Katowicach. W rytmie dansingowych piosenek o tym, że rekwizytorium naszych niekończących się debat narodowych jest tandetne i tanie, rodem z międzywojennego wodewilu.

4.

„Klątwa, odcinki z czasu beznadziei”, trzyczęściowy serial teatralny Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki, Teatr IMKA w Warszawie i Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie. Jezus, posłanka Pawłowicz, czarownice, prezydent, telewizja i przedwojenni żydowscy właściciele kamienic w opowieści o współczesnej Polsce.

5.

„Kronos”, autorski spektakl Krzysztofa Garbaczewskiego, Teatr Polski we Wrocławiu. Brawurowa satyra na zainteresowanie „intymnym” dziennikiem Witolda Gombrowicza.

6.

„Wycinka” według powieści Thomasa Bernharda, reż. Krystian Lupa, Teatr Polski we Wrocławiu. Gorzka opowieść o uwikłaniu artystów w system grantowo-stołkowy, o żałosnej lokalnej polityce kulturalnej i sporach środowiskowych.

7.

„Pożar w burdelu”. Inteligentna, wywrotowa rewia kabaretowa, skrzyżowanie „teatru wspólnoty Jerzego Grotowskiego i teatru komercji Michała Żebrowskiego”.

8.

„Dowód na istnienie drugiego”, autorski spektakl Macieja Wojtyszki, Teatr Narodowy w Warszawie. Inteligentnie napisana i lekko zagrana sztuka o spotkaniu Witolda Gombrowicza i Sławomira Mrożka. Dowód na istnienie dobrego teatru środka.

9.

„Koncert życzeń” Franza Xavera Kroetza, reż. Yana Ross, TR Warszawa i krakowska Łaźnia Nowa. Niema relacja ze zwykłego wieczoru w domu zapracowanego człowieka XXI w. W przejmującym, powściągliwym wykonaniu Danuty Stenki.

10.

„Szczury” według Gerharda Hauptmanna, reż. Maja Kleczewska, Teatr Powszechny w Warszawie i Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie. Sztuka o ciemnych stronach klasy średniej jako tło dla wściekłego i prowokacyjnego krzyku w obronie teatru artystycznego ekscesu.

Polityka 51-52.2014 (2989) z dnia 16.12.2014; Kultura; s. 117
Oryginalny tytuł tekstu: "Teatr"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Spacerek pod lufą. Jak zwykli Polacy polują na myśliwych

Czy sprzeciw zwykłych obywateli może położyć kres polowaniom na zwierzęta? Sezon łowiecki właśnie się rozkręca.

Przemysław Ziemacki
03.10.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną