Warner Bros., Fox, Bauer – nazwy tych gigantów rynku medialnego przewijały się w spekulacjach dotyczących sprzedaży pakietu kontrolnego grupy TVN. Tymczasem ich oferty przebiła mało znana w Europie amerykańska korporacja Scripps Networks Interactive. Wyewoluowała z gazety, założonej 130 lat temu w Cleveland przez Edwarda W. Scrippsa. Od początku szła z duchem czasu, podążając ścieżką rozwoju mediów. W latach 80. była operatorem lokalnych stacji telewizyjnych, jednym z największych na amerykańskim rynku. Biznes kablówkowy odsprzedała Comcastowi, by w połowie lat 90. kupić Cinetel Productions, zlokalizowaną w Knoxville w stanie Tennessee firmę produkującą kontent – programy – dla stacji kablowych i stworzyć swój pierwszy z całej serii kanałów lifestyle’owych. Dziś ma ich sześć: obok HGTV, poświęconego tematyce urządzania domu, są kulinarno-zdrowotne Food Network (który polscy widzowie znają pod nazwą Polsat Food) i Cooking Channel oraz zajmujący się poradnictwem z zakresu przeróbek domowych czy prac w ogrodzie DIY Network, podróżniczy Travel Channel, a także krajoznawczy Great American Country. Najpopularniejsze z nich docierają do blisko 100 mln gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych, wszystkie mają swoje rozszerzenia w internecie, z wideo na życzenie na czele, spełniając współczesne wymogi telewizji hybrydowej.
„Od pięciu–sześciu lat poszukujemy ciekawych rynków dla zaistnienia naszej firmy poza Stanami Zjednoczonymi. W przypadku TVN trafiła się do tego świetna okazja. Mamy bowiem do czynienia z wyjątkową firmą, rzadkim połączeniem sprawnego zarządzania, ciekawego rynku i jego otoczenia i dobrego planu funkcjonującego w spółce” – komplementował nowy nabytek w wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.