Kultura

Malarka, czyli marka

Olga Bo i inne artystyczne znaki firmowe

Olga Boznańska - w pracowni Olga Boznańska - w pracowni Wojciech Olszanka / EAST NEWS
Coraz częściej postaci historyczne traktowane są jak znaki firmowe. Szczególną pozycję mają tu wybitne artystki, o czym przypomniał właśnie przypadek Olgi Boznańskiej.
Tamara Łempickaakg-images/EAST NEWS Tamara Łempicka

Rok 2015 jest rokiem św. Jana Pawła II, Jana Długosza i Polskiego Teatru. Zapomniano o wielkiej malarce Oldze Boznańskiej (150. urodziny). Próbowała to nadrobić agencja artystyczna Grupa MDM, zamawiając o niej operę.

Powstała druga w polskiej muzyce ostatnich lat opera na temat wielkiej postaci kobiecej z naszej historii. Pierwszą była „Madame Curie” Elżbiety Sikory, której prapremiera odbyła się 15 listopada 2011 r. w gmachu UNESCO w Paryżu.

Polityka 31.2015 (3020) z dnia 28.07.2015; Kultura; s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Malarka, czyli marka"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Wybuchowe wesele. Zostali bez domu i z kredytem na całe życie

W jednej chwili wesele Wawrzyniaków zamieniło się w koszmar. Każdego dnia nurtuje ich pytanie: jak tu obchodzić rocznicę?

Norbert Frątczak
18.07.2021